søndag 2. mars 2014

Komme i form og holde ut

Statistikken for pastorer/prester som brenner ut er skremmende. Det kan være noe med egne forventninger til seg selv, og hva som er reelle og ikke reelle forventninger fra andre.
Det er flere ting som må gjøres for å holde ut, men en av tingene er å bygge muskler!

Jeg lærte det på et kurs for kristne toppledere. Selv har jeg tilhørt de som har vært minimalt interessert i å bygge muskler. Alle reklameplakater for treningsstudioer fokuserer på sprettrumper og kosmetiske muskler som skal øke verdien på "dating-markedet". Men jeg har dame, og er ikke motivert av slikt.
På kurset lærte jeg imidlertid at muskelbygging er en vesentlig komponent for å skaffe seg energi til sin lederjobb. Dermed var jeg blitt motivert.

Så nå forsøker jeg kjøre litt ukentlig trening. For meg er det svømming. Så må jeg sikkert gjøre noen andre ting også. Målet er å øke energinivået så jeg kan gjøre en god jobb og holde ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til å skrive dine synspunkter her.
Mvh Torkild Masvie