torsdag 19. desember 2013

Ledelse krever stort mot når du kan velge!

Hør på dette fantastiske gullkornet om ledelse. Det er lenge siden jeg har vært satt ut av en ord om ledelse som denne gangen. Jeg skylder min venn Fredrik Södö stor takk for å sette meg på sporet av dette innsiktsfulle ordet om ledelse. Jeg siterer fra Södö:

Paul Lillrank för ett intressant resonemang kring ledarskap i sin kolumn i dagens Hbl:

"Det kräver inte stor tapperhet att göra det man måste göra. Också en hare går till attack när den trängts in i ett hörn. Det kräver mod och ledarskap att agera resolut i ett osäkert läge där man ännu kan välja att fäkta eller fly."


Jeg har fått et nytt ledelsesord å se hen til: Det kreves mot og lederskap å handle resolutt i en usikker situasjon når du enda kan velge mellom å ta opp kampen eller flykte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Velkommen til å skrive dine synspunkter her.
Mvh Torkild Masvie